Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zásilkové obchody s durmany

20. 10. 2008

Vážení    čtenáři

 Velice  ráda bych Vám  zde     řekla svůj názor a zkušenosti se zásilkovými obchody  pro  květiny  a to od firem Starkl a Bakker.

Obě tyto firmy nabízejí ve svých   reklamních   prospektech  na období jaro    rostliny durmanů a to  v minimálně  4  druzích.  Nejprve si  člověk řekně, no  konečně,  nějaké zajímavé rostliny.  Ovšem  pravda  je jiná. 

 Zamyslíme-li se nad cenou, která je u  rostlin od firmy Starkl přijatelnější, než od  firmy Bakker  a rozhodneme-li se,  ať už jednu, či druhou  nabídku akceptovat, jsme tedy rozhodnuti za to dostat kvalitu.

 Pokud si   rostliny přeci jen objednáme, čeká Vás   období  očekávání na hromadné odesílání zakázek, které z vlastní zkušenosti přišly ve stanoveném termínu.

 Ohledně kvality dodaného materilu. Rostliny přišly v pořádku a to  ve stavu, který odpovídal jejich přepravě.  V balíčku  jim sice nebylo nejlépe, ale sami víme, že jinak to nejde, pokud jsme z druhého konce republiky.

Rostliny se celkem dobře   vzpamatovávají. Jsou to  silné rostliny pokud  se jim daří. Stačí pár dnů a opět se narovnají,   začnou vytvářet nové listy, které nahradí ty ulámané  z důvodu cestování.

Pokud už máte takovou to rostlinu  ze zásilkového obchodu doma, řeknete si fajn, udělal jsem dobře. Mám to co jsem chtěl za své peníze a v životaschopném stavu. Začíná tedy období rozmazlování a péče o naše durmany.  Většinou se stane, že  tyto rostliny kvetou, ale  až druhým rokem, protože  se přeci jen jedná  v uvozovkách o( miminka ), která nám převážně kvetou pokud  dosáhnou   alespoň  metr a to je    pro ně většinou  až na podzim, kdy už nám teploty nedovolí   je nechat venku.

A co je vlastně ta perlička na dortu, o které jsem chtěla  hovořit?

Je to  pěstování  a odměna druhým rokem nebo  i prvním v lepším případě. Rostlina, kterou milujeme  takovou jaká je nám vykvete a ouvej. Je tu problém. Ona nemá ten květ jaký jsme chtěli, ona nemá ten tvar, který jsme si objednali.

Nastává nekonečné    rozhořčení nad   dvěma roky,  po které se snažíme rostlinu  vypiplat.   Někdo by řekl i  rozčilení nad tím,  co si to za kukačku pěstujeme ve svém  hnízdě. A co teď?  Rostlina !!!!!!!! Ta za   to  přeci  nemůže, že je taková jaká je.  Zásilkový obchod????? Ten je spokojený, už dva roky a v lepším případě jeden rok  má od Vás zaplaceny květiny a drahé poštovné a balné. A VY,  vy máte něco, co jste něchtěli, ale  už to máte tak rádi, že  těm rostlinám nechcete ublížit .

Pokud se rozhodnete  pro reklamaci, tak obě firmy   Vám ji uznají.

Opravdu prý nemohou  zaručit, že rostlina, kterou Vám poslali je ta , kterou chcete. Oni za to přeci nemohou. To jen jejich dodavatelé to museli poplést a vlastně se to u durmanů ani nestává. Proč by se to taky stávalo, když se po dvou letech málokdo ozve.

 Jejich nabídka je však velice  přijatelná.  (jak pro koho)

Reklamaci Vám vyřídí ano.  Můžete  dostat   50% z ceny   špatně objednaných rostlin a to např. u firmy Starkl z příští  objednávky od nich.  Ale jak si od nich mám objednat, když mi po dva roky zasílají jiné rostliny, než ty , které  si přejeme? Je to pak takové  výdelečné  nekonečno. Objednávka - pěstování- 50% sleva - objednávka - atd pořád dokola a je  loterie co vlastně za deset let budeme pěstovat.

Druhá možnost je, že pokud vrátíme rostlinu, vrátí nám  plnou cenu rostliny. Ale jak si to představují. Koupím si   25 cm velkou rostlinu, dva roky ji pěstuji,  stříkám ji proti  breberkám,   topím ji v zimě a opět pěstuji a po dvou letech mám  dvoumetrový keř, který jim mám vrátit????. A co náklady na pěstování, co  újma na citovém zklamání a kde je  ke všemu  poštovné a můj čas?

A výsledek?  Jaký je  vlastně poměr správných květin oproti  objednaným?

Moje vlastní zkušenost mi říká po dvou letech :

 1 správná rostlina  a 3  špatné

Nakonec se rozhodnete, že si rostlinu necháte, že ji máte rádi, ikdyž není  taková jakou jste chtěli, ale vždyť mi také nejsme  všichni   úplně  správný, jaký by jsme chtěli být. A představa jakou mají na reklamačním oddělení u firmy  Bakker, což mi sdělili dnes dopoledne  "Tak tu rostlinu rozřezejte a pošlete nám ji, je opravdu barbarsky příšerná".

No nedá se nic dělat. Prostě je to tak. A někteří  lidé , myšleno tím odpovědní  zaměstnanci za balení a kvalitu dodávaného zboží nám, posledním a  pro ně vlastně vůbec nezajímavým zakázníkům, si s tím vůbec nelámou hlavu a užívají si  svých  vlastně těžce získaných  odměn  z nás. Protože mi na ně  vůbec nemůžem a mají pravdu.

 Co s tím? Vlastně nic. 

 Pokud se však podaří vše tak jak má, velice ráda bych  jim to  zatrhla, alespoň u  durmanů.  Už se přeci nenecháme takto neustále obírat  a  citově vydírat.   Rozhodla jsem se, že  pokud bude dobrá návštěvnost  těchto stránek i na jaře , ráda bych  otevřela  malý obchůdek  s durmany,  u kterých bude jasná kvalita, odrůda a budou splňovat  veškerá potřebná kritéria  rostlinolékařského dozoru  podle platných norem a zákonů v České republice, včetně rostlinolékařských pasů.

Pak už bychom  se mohli dočkat  správných rostlin, kde každá bude mít své jméno nebo rodokmen.

 Velice Vám děkuji za přečtení a pokud máte nějaké zkušenosti , tak si je tu v komentářích rádi přečteme my všichni, kteří si tuto stránku otevřeme a já také. 

 S poděkováním  autor stránek   Jana Chytková

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zásilky

(Radka Švehlíková, 20. 11. 2008 12:32)

Dobrý den,
rostlinky miluju - ať už kvetou, nebo se jen pyšní listy. Ale ne vždy naši vysněnou kytičku vlastní soused, či se dá pořídit v zahradnictví v blízkém okolí. Proto jsou internetové obchody mnohdy jedinou příležitostí, jak si opatřit to, po čem srdce touží. Též jsem loni neodolala lákavé nabídce a objednala spoustu rostlinek, mezi nimi i durman. Když jsem ten neduživý zažloutlý klacíček vybalila, moc šancí jsem mu nedávala. Myslela jsem, že je poškozen převozem. Později jsem zjistila masívní napadení sviluškou (do té doby jsem tohoto škůdce neměla). Než se durman vzpamatoval, byl podzim. Mezi tím jsem zjišťovala mezi ostatními rostlinkami všelijaké záměny, ať už druhové nebo v barvě květů (např. syrský ibišek nebyl ani plnokvětý ani růžový).
Durman přežil zimu ve sklepě po tmě a bez listů a měl se k světu. Na květy jsem čekala netrpělivě - tipovala jsem, kterou ze tří nabízených barev mi poslali. Při prohlížení pupenů jsem si byla jistá, že vykvete bíle nebo žlutě. Když se květ rozvinul, byla jsem překvapená - byl opravdu růžový! Ani jsem to nečekala, v zásilce byly totiž rostliny správně v poměru jedna ze tří.
Pokud tedy budete nabízet možnost koupit si Vaše výpěstky, budu moc ráda.

 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA