Zásilkové obchody s durmany
Vážení čtenáři
Velice ráda bych Vám zde řekla svůj názor a zkušenosti se zásilkovými obchody pro květiny a to od firem Starkl a Bakker.
Obě tyto firmy nabízejí ve svých reklamních prospektech na období jaro rostliny durmanů a to v minimálně 4 druzích. Nejprve si člověk řekně, no konečně, nějaké zajímavé rostliny. Ovšem pravda je jiná.
Zamyslíme-li se nad cenou, která je u rostlin od firmy Starkl přijatelnější, než od firmy Bakker a rozhodneme-li se, ať už jednu, či druhou nabídku akceptovat, jsme tedy rozhodnuti za to dostat kvalitu.
Pokud si rostliny přeci jen objednáme, čeká Vás období očekávání na hromadné odesílání zakázek, které z vlastní zkušenosti přišly ve stanoveném termínu.
Ohledně kvality dodaného materilu. Rostliny přišly v pořádku a to ve stavu, který odpovídal jejich přepravě. V balíčku jim sice nebylo nejlépe, ale sami víme, že jinak to nejde, pokud jsme z druhého konce republiky.
Rostliny se celkem dobře vzpamatovávají. Jsou to silné rostliny pokud se jim daří. Stačí pár dnů a opět se narovnají, začnou vytvářet nové listy, které nahradí ty ulámané z důvodu cestování.
Pokud už máte takovou to rostlinu ze zásilkového obchodu doma, řeknete si fajn, udělal jsem dobře. Mám to co jsem chtěl za své peníze a v životaschopném stavu. Začíná tedy období rozmazlování a péče o naše durmany. Většinou se stane, že tyto rostliny kvetou, ale až druhým rokem, protože se přeci jen jedná v uvozovkách o( miminka ), která nám převážně kvetou pokud dosáhnou alespoň metr a to je pro ně většinou až na podzim, kdy už nám teploty nedovolí je nechat venku.
A co je vlastně ta perlička na dortu, o které jsem chtěla hovořit?
Je to pěstování a odměna druhým rokem nebo i prvním v lepším případě. Rostlina, kterou milujeme takovou jaká je nám vykvete a ouvej. Je tu problém. Ona nemá ten květ jaký jsme chtěli, ona nemá ten tvar, který jsme si objednali.
Nastává nekonečné rozhořčení nad dvěma roky, po které se snažíme rostlinu vypiplat. Někdo by řekl i rozčilení nad tím, co si to za kukačku pěstujeme ve svém hnízdě. A co teď? Rostlina !!!!!!!! Ta za to přeci nemůže, že je taková jaká je. Zásilkový obchod????? Ten je spokojený, už dva roky a v lepším případě jeden rok má od Vás zaplaceny květiny a drahé poštovné a balné. A VY, vy máte něco, co jste něchtěli, ale už to máte tak rádi, že těm rostlinám nechcete ublížit .
Pokud se rozhodnete pro reklamaci, tak obě firmy Vám ji uznají.
Opravdu prý nemohou zaručit, že rostlina, kterou Vám poslali je ta , kterou chcete. Oni za to přeci nemohou. To jen jejich dodavatelé to museli poplést a vlastně se to u durmanů ani nestává. Proč by se to taky stávalo, když se po dvou letech málokdo ozve.
Jejich nabídka je však velice přijatelná. (jak pro koho)
Reklamaci Vám vyřídí ano. Můžete dostat 50% z ceny špatně objednaných rostlin a to např. u firmy Starkl z příští objednávky od nich. Ale jak si od nich mám objednat, když mi po dva roky zasílají jiné rostliny, než ty , které si přejeme? Je to pak takové výdelečné nekonečno. Objednávka - pěstování- 50% sleva - objednávka - atd pořád dokola a je loterie co vlastně za deset let budeme pěstovat.
Druhá možnost je, že pokud vrátíme rostlinu, vrátí nám plnou cenu rostliny. Ale jak si to představují. Koupím si 25 cm velkou rostlinu, dva roky ji pěstuji, stříkám ji proti breberkám, topím ji v zimě a opět pěstuji a po dvou letech mám dvoumetrový keř, který jim mám vrátit????. A co náklady na pěstování, co újma na citovém zklamání a kde je ke všemu poštovné a můj čas?
A výsledek? Jaký je vlastně poměr správných květin oproti objednaným?
Moje vlastní zkušenost mi říká po dvou letech :
1 správná rostlina a 3 špatné
Nakonec se rozhodnete, že si rostlinu necháte, že ji máte rádi, ikdyž není taková jakou jste chtěli, ale vždyť mi také nejsme všichni úplně správný, jaký by jsme chtěli být. A představa jakou mají na reklamačním oddělení u firmy Bakker, což mi sdělili dnes dopoledne "Tak tu rostlinu rozřezejte a pošlete nám ji, je opravdu barbarsky příšerná".
No nedá se nic dělat. Prostě je to tak. A někteří lidé , myšleno tím odpovědní zaměstnanci za balení a kvalitu dodávaného zboží nám, posledním a pro ně vlastně vůbec nezajímavým zakázníkům, si s tím vůbec nelámou hlavu a užívají si svých vlastně těžce získaných odměn z nás. Protože mi na ně vůbec nemůžem a mají pravdu.
Co s tím? Vlastně nic.
Pokud se však podaří vše tak jak má, velice ráda bych jim to zatrhla, alespoň u durmanů. Už se přeci nenecháme takto neustále obírat a citově vydírat. Rozhodla jsem se, že pokud bude dobrá návštěvnost těchto stránek i na jaře , ráda bych otevřela malý obchůdek s durmany, u kterých bude jasná kvalita, odrůda a budou splňovat veškerá potřebná kritéria rostlinolékařského dozoru podle platných norem a zákonů v České republice, včetně rostlinolékařských pasů.
Pak už bychom se mohli dočkat správných rostlin, kde každá bude mít své jméno nebo rodokmen.
Velice Vám děkuji za přečtení a pokud máte nějaké zkušenosti , tak si je tu v komentářích rádi přečteme my všichni, kteří si tuto stránku otevřeme a já také.
S poděkováním autor stránek Jana Chytková
Komentáře
Přehled komentářů
Dobrý den,
rostlinky miluju - ať už kvetou, nebo se jen pyšní listy. Ale ne vždy naši vysněnou kytičku vlastní soused, či se dá pořídit v zahradnictví v blízkém okolí. Proto jsou internetové obchody mnohdy jedinou příležitostí, jak si opatřit to, po čem srdce touží. Též jsem loni neodolala lákavé nabídce a objednala spoustu rostlinek, mezi nimi i durman. Když jsem ten neduživý zažloutlý klacíček vybalila, moc šancí jsem mu nedávala. Myslela jsem, že je poškozen převozem. Později jsem zjistila masívní napadení sviluškou (do té doby jsem tohoto škůdce neměla). Než se durman vzpamatoval, byl podzim. Mezi tím jsem zjišťovala mezi ostatními rostlinkami všelijaké záměny, ať už druhové nebo v barvě květů (např. syrský ibišek nebyl ani plnokvětý ani růžový).
Durman přežil zimu ve sklepě po tmě a bez listů a měl se k světu. Na květy jsem čekala netrpělivě - tipovala jsem, kterou ze tří nabízených barev mi poslali. Při prohlížení pupenů jsem si byla jistá, že vykvete bíle nebo žlutě. Když se květ rozvinul, byla jsem překvapená - byl opravdu růžový! Ani jsem to nečekala, v zásilce byly totiž rostliny správně v poměru jedna ze tří.
Pokud tedy budete nabízet možnost koupit si Vaše výpěstky, budu moc ráda.
Zásilky
(Radka Švehlíková, 20. 11. 2008 12:32)